Анализа података добијених од 600.000 људи утврдила је да конзумирање од пет до десет алкохолних пића недељно може значајно да скрати живот, односно да проузрокује фатална обољења.
Велико истраживање показало је да чак и умерена конзумација може да скрати живот за шест месеци.
Свако даље повећање преко десет алкохолних пића недељно доприноси још већем скраћењу животног века. Они који конзумирају више од 18 алкохолних пића недељно скраћују свој живот и до пет година.
Стручњаци кажу да су резултати овог истраживања у директној супротности са увреженом идејом да је умерена конзумација алкохола добра за здравље.
Вођа истраживања Ангела Вуд са Универзитета „Кембриџ“ каже да су резултати јасни и да показују да штета коју алкохол може да проузрокује далеко превазилази његове позитивне ефекте по организам.
Научници који су упоредили здравствена стања са навикама пијења алкохола у 19 земаља, израчунали су колико би особа могла да очекује да јој се смањи животни век уколико би наставила да пије истим темпом до краја живота.
Утврдили су да је горња граница до које се не повећава ризик од преране смрти 12,5 јединица недељно, односно око пет великих кригли пива или пет чаша црвеног вина од 175 милилитара.
Изнад те границе повећава се ризик од смртоносних кардиоваскуларних обољења. За сваких 12,5 јединица алкохола попијених недељно преко границе повећава се ризик од:
Можданог удара - 14%
Смртоносне хипертензивне болести - 24%
Срчане инсуфицијенције - 9%
Фаталне аортске анеуризме - 15%
Конзумирање алкохола је у ранијим истраживањима довођено у везу са смањењем несмртоносних срчаних болести, али научници објашњавају да нова студија показује да лоши ефекти далеко надилазе позитивне.
РТС, BBC
Ауторска права Радио Оаза 2026