Многе чланице ЕУ, као и неке друге западне земље, траже да малолетницима буде забрањено конзумирање енергетских напитака, јер штете здрављу.
Према проценама Светске здравствене организације, око 68 одсто адолесцената и 18 одсто деце редовно конзумира енергетска пића.
У Европи млади, просечно, месечно попију око два литра, а неки и до седам литара ових напитака.
На британском тржишту је 2006-2014. године продаја енергетских пића повећана за 155 одсто.
Литванија и Летонија су већ обуставиле продају 2014, односно 2016. године, а Велика Британија је све ближа томе.
Европска комисија поручује да је ограничавање продаје енергетских напитака питање законодавства сваке чланице и да у то нема намеру да се меша.
Истраживање спроведено у Канади на око 2.000 особа између 12 и 14 година утврдило је да је око 74 одсто њих конзумирало енергетске напитке. Више од 55 одсто конзумената потврдило је да је имало најмање једну нуспојаву. Чак 25 одсто љубитеља енергетских напитака имало је повећан број откуцаја срца, 24 одсто проблеме са спавањем, 18 одсто главобоље, пет одсто мучнине и повраћање, а 3,6 одсто болове у грудима.
Енергетски напици садрже јаке стимулансе, највише кофеин, који у кратком року подиже ниво будности, пажње и изазива побуђеност.
Међутим, кроз дуже време, када дејство напитака попусти, могу да изазову осећај умора и исцрпљености.
Истраживање које је спровео Универзитет Јејл показује да је вероватноћа појаве хиперактивности или мањка концентрације око 66 одсто већа код деце која редовно конзумирају енергетске напитке, наводе научни портали.
Срна
Ауторска права Радио Оаза 2026