Деценијама се обрано или делимично обрано млеко препоручивало као здравија опција, али пуномасно млеко је ипак боље за здравље срца, показали су резултати новог истраживања.
Научници са Универзитета у Копенхагену утврдили су да конзумирање пуномасног млека подиже ниво доброг (ХДЛ) холестерола у крви. Уз то, испоставило се да на ниво лошег (ЛДЛ) холестерола не утиче то да ли ћемо пити пуномасно млеко или оно са сниженим делом масти.
Повишен холестерол повезује се са вишим ризиком од болести срца и крвних судова, можданог удара... А нарочито је опасан уколико особа није свесна да има повишен ниво холестерола, а то се дешава врло често.
Добар холестерол има позитиван утицај на здравље јер односи лош холестерол из артерија, тако да он поново стиже до јетре, где се разлаже и затим избацује из тела.
Раније студије показале су да конзумација пуномасног млека снижава и ризик од дијабетеса.
"Водичи за здраву исхрану деценијама су препоручивали млеко и млечне производе са ниским делом млечне масти, али резултати нашег истраживања кажу да се пуномасно млеко са разлогом може сматрати компонентом здраве, уравнотежене исхране", наводи се у студији.
Током овог истраживања, научници су добровољцима давали по 500 милилитара млека дневно током три недеље, с тим што је једна група добијала обрано, а друга пуномасно млеко. Затим су им заменили млеко.
За то време, мерен им је холестерол редовно, да би се утврдило како млечне масти из различитих типова млека утичу на масноће у крви, конкрено на добар (ХДЛ) и лош (ЛДЛ) холестерол.
Испоставило се да пуномасно млеко подиже ниво доброг холестерола, док на ниво лошег холестерола избор млека не утиче у значајној мери, преноси Дејли мејл.
Много је оних који су престали да пију пуномасно млеко због садржаја масти, али ни такво млеко не може да се сматра намирницом богатом мастима.
Генерално, намирнице које имају више од 20 одсто масти сматрају се онима са високим садржајем масноће. Пуномасно кравље млеко обично има између 3,7 и пет одсто млечне масти, тако да ако волите пуномасно млеко нисте "у опасности", нарочито ако узмете у обзир да оно није нешто што пијете у неразумним количинама у току дана.
Још један плус за пуномасно млеко је и то што оно садржи више важних нутријената од обраног млека, као што су витамини раствориви у мастима А, Д, Е и К, који су важни јер, између осталог, подстичу рад нашег имуног система, неутралишу шету коју наносе слободни радикали и чувају здравље костију.
Мондо
Ауторска права Радио Оаза 2026