Последње научно истраживање показало је да витамин Ц има специфично дејство на матичне ћелије карцинома и да може да доведе до уништавања канцерогеног ткива.
Часопис Онкотаргет објавио је резултате истраживања које су спровели научници са Салфорд универзитета у Манчестеру и дошли до сазнања да витамин Ц и до десет пута ефикасније делује у борби против ћелија карцинома од лека 2-ДГ који је у пробној примени.
Научници су тестирали утицај три природне супстанце, три експериментална лека и један клинички лек на развој ћелија и ткива карцинома. Ово је прво научно истраживање које је открило да витамин Ц може да буде коришћен у уништавању ћелија карцинома.
- Анализирали смо ефекат низа природних супстанци на матичне ћелије карцинома, укључујући силибинин из млечних намирница и неке састојке из деривата пчелињег меда, али далеко најбоље резултате постиже витамин Ц. То је јефтини, природни, нешкодљиви и лако доступни ресурс који би могао да постане важно оружје у борби против опаких карцинома - рекао је Мајкл Лисанти.
Истраживање је показало и велики потенцијал експерименталног лека ФК866 и антибиотика ацтинонина.
Нобеловац Линус Паулинг је раније открио да витамин Ц може да буде коришћен у лечењу карцинома, а терапија тим витамином је за 25 одсто смањила смртност карцинома дојке код пацијенткиња у Јапану. Међутим, последње истраживање британских стручњака је открило конкретно, да витамин Ц спречава енергетске процесе унутар ћелијске митохондрије карцинома.
- Ово је још један доказ да витамин Ц и друге нетоксичне супстанце могу да имају улогу у борби против карцинома. Резултати су обећавајући - рекла је Глорјиа Бонучели, вођа истраживачког тима са Салфорд универзитета.
Агенције
Ауторска права Радио Оаза 2026