Истраживање спроведено на Универзитету Јужне Калифорније показује како повремени петодневни пост може да има позитиван утицај на здравље.
Током петодневног раздобља поста сваких месец дана испитаници су уносили између 750 и 1100 калорија дневно па је код њих забележено значајно смањење фактора ризика за болести срца и крвних судова.
Научници посебно истичу снижавање крвног притиска, смањење упалних процеса у организму и смањење телесне масе.
Резултати које је објавио часопис "Science Translational Medicine" су прикупљени тромесечним праћењем 100 одраслих особа старости од 20 до 70 година.
Ово је прва студија спроведена на људима која је потврдила резултате добијене сличним експериментима спроведеним и на мишевима.
Позитивно дејство оваквог контролисаног режима исхране се код учесника истраживања задржао и пошто су се вратили редовним прехрамбеним навикама.
Независне новине
Ауторска права Радио Оаза 2026