Све више људи на Западу почиње да следи принципе тзв. флекситеријанске исхране која подразумева ограничавање уношења меса, не из етичких разлога, него због здравља.
Они нису прави вегетаријанци и повремено себи дозвољавају комад меса на тањиру, али га генерално избегавају.
У Великој Британији је у једном истраживању чак 40 одсто испитаника рекло да једе мање меса него раније, а трећина да свесно бира да мање једе месо.
Међу млађом генерацијом, 28 одсто оних старих између 18 и 24 године очекује да ће се до 2025. потпуно одрећи меса.
Студија је показала и да су људи сада много спремнији да буду умерени у храни.
Извештај ФФА организација за заштиту животне средине наводи бројне разлоге због којих је овај тренд користан. Они су навели откриће Светске здравствене организације из 2015. према ком је месо "вероватан" узрочник неких облика канцера. Наводи се и забринутост због прекомерне употребе антибиотика у производњи меса, која доводи до отпорности појединих сојева бактерија, што потенцијално могу неке болести да учине тежим за лечење.
Америчка асоцијација за истраживање рака спровела је студију која је обухватила 69.120 учесника и открила да "вегетаријанска исхрана ојачава заштиту од рака, а веганска снижава ризик од те болести ефикасније од било ког другог начина исхране".
Агенције
Ауторска права Радио Оаза 2026