Чак 150 хиљада људи учествовало је у истраживању које је потврдило како прехрана на бази рибе смањује могућност од обољења од депресије код жена за чак 17 посто. Код мушкараца је тај проценат знатно већи, чак 20 посто!
Депресија је озбиљна болест која у Великој Британији, погађа сваког петог становника. Истраживања показују да су разведене особе посебно рањиве на овај тип менталног обољења, а на депресију су осетљиви и самци.
Риба је природан лек за таква стања, показују истраживања и умањује симптоме депресије, уколико се конзумира на дневном нивоу. Омега 3 масне киселине, којима је риба богата, утичу на допамин и серотонин, који директно утичу на депресију.
“Повећано уношење рибе у наш организам зауставља депресију и делује превентивно“, рекао је за Телеграф професор Универзитета у кинеском граду Шандонгу, Донгфенг Занг.
Даљим истраживањем настојаће се да се тачно утврдити који то витамини, минерали или масне киселине утичу на спречавање депресије. За сада је тек утврђено како исхрана богата рибом заиста ублажава симптоме депресије и то у знатној мери више код мушкараца, него код жена.
Агенције
Ауторска права Радио Оаза 2026