Радио Оаза 88.3 FM
Недељом од 20 до 22 часова на 88.3 CJIQ FM

ДОРУЧАК ЈЕ НАЈВАЖНИЈИ ОБРОК У ТОКУ ДАНА

Доручак никако не може да буде најважнији оброк у току дана, уколико представља и једини здрав оброк у току истог дана. Такође, није у реду да претерате са палачинкама и мафинима само зато што је доручак најбитнији оброк, јер ово може озбиљно да угрози ваше здравље.

ДОРУЧАК ВАС ЧИНИ ПАМЕТНИЈИМ

Неке студије показују да када у школи служе доручак, деца ураде боље тестове. Експерти објашњавају да ово нема везе са доручком, већ са пуним стомаком односно одсуством глади.

АКО ПРЕСКОЧИТЕ ДОРУЧАК, ПОЈЕШЋЕТЕ ВИШЕ ЗА РУЧАК

У новој Cornell студији, испитаници су били подељени у три групе. Прву групу су чинили испитаници који нису доручковали, другу они који су унели више угљених хидрата за доручак у вредности од 335 калорија, а у трећој групи су се налазили они, који су доручковали оброк са великим бројем влакана у износу од 360 калорија. На крају истраживања је откривено да су испитаници из прве групе били најгладнији у време ручка, али нису унели више калорија од испитаника у друге две групе, а на крају дана се испоставило да су унели мање калорија у организам. 
СМРШАЋЕТЕ УКОЛИКО РЕДОВНО ЈЕДЕТЕ ДОРУЧАК

У оквиру истраживања Универзитета Вандербилт које је трајало 12 недеља, научници су бележили губитак килограма код 52 особе са прекомерном тежином. Особе које су током истраживања прескакале доручак, изгубиле су више килограма у односу на људе који редовно прескачу доручак, али су током истраживања почели да га једу. Крајњи резултати су показали да навика конзумирања доручка не игра главну улогу у мршављењу или гојењу.

УБРЗАВА ВАШ МЕТАБОЛИЗАМ

Чињеница је да доручак не убрзава значајно метаболизам у наставку дана. Студије су показале да људи који редовно једу доручак сагоревају око 11 калорија више по дану, што и није значајан резултат. Ако сте гладни када устанете, слободно једите, али ако нисте гладни немојте да се форсирате, већ једите када осетите потребу за храном. 

menshealth.rs