Може ли конзумација ораха да буде кључ здравог срца? Ново истраживање показује да конзумација шаке ораха пружа тренутну заштиту од срчаних болести. Редовно узимање пружило би трајну заштиту.
Научници су уочили значајно побољшање нивоа холестерола и флексибилности крвних судова, што помаже добром протоку крви, само четири сата пошто су људи конзумирали орахе или орахово уље. Истраживање показује да би редовна употреба дугорочно штитила од кардиоваскуларних болести.
‘И само једна шака ораха или ораховог уља четири дана у седмици може значајно да смањи ризик од срчаних болести’, рекла је др. Penny Kris-Etherton, професор нутриционизма на Penn State University-ју у Пеннсyлванији. Ово истраживање је прво идентификовало који део ораха пружа највећу здравствену корист. И само једна конзумација три кашике (51 г) ораховог уља поправља стање крвних судова већ после четири сата.
Уље ораха се показало посебно добрим за очување функције ендотелијалних ћелија. Реч је о ћелијама које облажу крвне жиле и играју важну улогу у њиховој флексибилности.
Ораси садрже омега-3 масне киселине, биљне стероле и витамин Е, а све наведено снижава холестерол и штити крвне судове.
Нет.хр/DailyMail
Ауторска права Радио Оаза 2026