Одавно је познато да рибље уље може да ублажи симптоме артритиса и да је корисан додатак за бољи развој мозга детета. Истраживања показују и да рибље уље помаже пушачима да оставе цигарете, али и у превенцији и лечењу бројних болести.
Лекари тренутно препоручују да се риба на трпези нађе барем два пута недељно, од чега би барем једну порцију требало да чини морска, масна риба - туна или бакалар.
Иако омега 3 масне киселине, које их чине тако моћним савезницима, могу да се нађу у зеленом лиснатом поврћу, интегралним житарицама и орасима, риба је најбогатија овим нутријентом.
Ево зашто би требало да редовно једете рибу:
Помаже развој мозга
Бројна истраживања показала су да рибља уља поправљају дечје способности учења, али и њихово понашање, а нарочито корисним показала су се код деце са АДХД и тешкоћама у учењу. Недавно је истраживање спроведено на Универзитету у Оксфорду показало да суплементи омега 3 могу да побољшају понашање и читање деце, уколико се узимају током 16 недеља.
Спречава срчани удар
Омега 3 масне киселине смањују запаљења артерија која доводе до срчаних удара, а делују и као антикоагулант који побољшава проток крви. Постоје и докази да нормализује неравномјеран срчани ритам.
Поправља памћење
Суплементи омега 3 сматрају се одличним за побољшавање когнитивних функција.
Студија објављена у журналу “Неурологy“ открила је да исхрана богата омега 3 може да повећа волумен дела мозга одговорног за памћење и заштиту од деменције.
Такође, верује се да смањује стварање плака у мозгу који се повезује са Алцхајмеровом болешћу.
За бољи вид
Чудесна својства рибљег уља осећају се и код особа које губе вид. Експерименти спроведени на Универзитету Харвард доказали су да омега 3 смањује шансу од дегенерације макуле изазване старењем, која је главни узрочник слепила код старијих особа. Такође, помаже и у заштити од синдрома сувих очију.
За флексибилније зглобове
Рибља уља олакшавају болове код обољелих од реуматоидног артритиса.
Противупална својства омега 3 најбоље долазе до изражаја, ако се узимају неколико месеци.
Такође, рибље уље помаже и у смањењу ризика од оболевања од реуматоидног артритса. Једна шведска студија, која је обухватила 32.000 жена показала је да конзумирање лососа једном недељно може смањити ризик од развоја ове болести за половину.
Смањује ризик од побачаја
Званичне препоруке за труднице се стално мењају, али су рибља уља и суплементи на бази омега 3 константа.
Истраживања су показала да узимање омега 3 током трудноће може да смањи ризик од депресије, док су друге студије показале да исхрана богата рибом утиче на коефицијент интелигенције бебе.
Такође, недавна аустралијска студија показала је да омега 3 може да смањи ризик од побачаја услед запаљења плаценте.
Ипак, трудницама се не препоручује да једу морску рибу, због потенцијалног присуства одређених токсина и тешких метала у њиховом месу. Зато су суплементи боља опција.
Б92
Ауторска права Радио Оаза 2026