Радио Оаза 88.3 FM
Недељом од 20 до 22 часова на 88.3 CJIQ FM

Амерички научници дошли су до закључка да велике дозе витамина Це могу у великој мери да помогну у борби против рака. Уносећи га инјекцијама, лекари су приметили да драстично повећава ефекат хемотерапије у убијању малигних ћелија.

Истраживање је објављено у часопису Science Translational Medicine, а научници поручују да фармацеутске компаније не желе да спроводе овакве студије, јер витамини не могу да се патентирају.

Витамиц Це је дуго коришћен као алтернативна терапија за борбу против рака, а још седамдесетих година Лимус Паулинг је спровео истраживање у којем је дошао до закључка да интравенозно уношење тог витамина даје добре резултате у убијању малигних ћелија.

Ипак, годинама после тога сва клиничка испитивања нису давала ефекат, јер су витамин Це давали пацијентима орално.

Сада је добро познато да људско тело врло брзо избацује тај витамин уколико се уноси орално.

Међутим, научници са Универзитета у Канзасу сада су спровели истраживање у којем су пацијентима давали витамин интравенозно, а он је даље апсорбован у тело на места где је уништавао малигне ћелије без икакве штетности по здраво ткиво.

Испитивање је спроведено на ћелијама рака јајника, за које се показало да су изузетно осетљиве на витамин Це.

Третман је био веома делотворан у комбинацији са стандардном хемотерапијом, а осим одличних резултата у борби против рака, негативни ефекти хемотерапије драстично су смањени. 

„Пацијенти траже сигурне и јефтине третмане против рака. Интравенозно давање витамина Це има потенцијал да пружи сјајне ефекте“, истиче докторка и коауторка студије Џин Дриско.
PTC