Недељом од 12 до 14 часова на 88.3 CJIQ FM

Познато је да је броколи једна од намирница које су корисне у превенцији малигних обољења, а сада су научници на прагу открића механизма деловања „магичне супстанце“ коју садржи ово поврће. Откриће би могло да води формулисању ефикасније терапије против рака.

Научници сматрају да су коначно открили на који начин броколи смањује ризик од добијања рака простате.

Више до сада спроведених студија славило је броколи као „суперхрану", али истраживачи нису успевали прецизно да дефинишу шта је то што ово поврће чини тако благотворним за људски организам.

По свој прилици, одговорна је суспатнца названа сулфорафен која делује на ген PTEN, који је у вези са развојем рака простате.

Тај ген, у нормалним околностима, зауставља ширење рака. Међутим, појединим ћелијама недостаје PTEN и тако болест почиње да се развија.

Сада су истраживачи установили да сулфорафен поништава утицај „дефектних" ћелија, којима недостаје заштитни ген, и на тај начин спречава развој болести.

Истраживање је спровео тим са Института за испитивање хране у Норичу, у Великој Британији, а приликом огледа коришћено је ткиво људске простате, као и ћелије рака лабораторијских мишева.

Процена је да би идентификовање сулфорафена могло да доведе до формулисања нових терапија против рака.

У одвојеном, раније спроведеном истраживању америчких научника, установљено је благотворно дејство броколија, односно сулфорафена, када је реч о превенцији и спречавању ширења рака дојке.

Студија научника са Универзитета у Мичигену сугерише да сулфорафен, за разлику од конвенционалне хемотерапије, циљано уништава матичне ћелије малигних тумора дојке.

Научници верују да је кључ у борби против малигних обољења управо уништавање матичних ћелија рака.

Следећи корак, на којем научници тренутно раде, јесте развијање начина екстраховања и чувања сулфорафена.
РТС